Thursday, June 29, 2006

Tatau

-Tatau, tatau, tatau........
-Voff, voff.. mooooooooorrrrr
-Tatau, tatau

Tatau är min favorit leksak som består utav en del av en borrmaskin, som ett handtag och en lampa.
Med min tatau så leker jag, skjuter, på allt!
Att reta Tjolippa, vår hund, det är jätteskoj! Hon blir så lätt retad och det tycker jag är jättekul! Jade, vår andra hund, hon bryr sig inte så henne är det inge kul att reta.

Tatau var också en fågel som Pappa hade men den flög sin kos. Pappa blev jätte arg på Mamma eftersom det var den andra fågeln som han förlorat på kort tid. Vi hade en Felix innan men han dog... Pappa skyller på Mamma.

Inatt kunde jag inte sova och började gråta och sparka stackars mamma i magen, det tyckte hon inte var så skönt. Mamma blev orolig att det skulle vara något fel på mig och funderade på att ta mig till Dr.n men imorse var jag bättre. Jag är lite förkyld, men farmor ska göra the åt mig så jag blir bra. Det är jättekallt ute och jag vill ha på mig min fina jacka jag fick utav Felicia hela tiden. Den är jätteskön tycker jag.

Jag är kungen utav TV också! Här är det jag som bestämmer om vi ska se på tv eller film :) Mamma och Pappa tycker inte alls det är så skoj... :)

No comments: